Star Wars - George Lucas Sözleri


Star Wars Yıldız Savaşları film yönetmeni George Lucas sinema ile ilgilenenlerin ve kendisinin söylediği yer yer ilginç kimi zaman da motive eden sözleri.

“Hayata sürekli bir umutla baktım. Sonuçta da filmler yapacak seviyeye geldim. Çoğu zaman kendi iç duygularımı ve tutkularımı takip ettim.”

“Sinema, benim için kendimi ifade etmenin bir yolu. Bu oldukça zor bir iştir. Ben kendimi kelimelerden ziyade görüntü ile ifade ediyorum.”

“Sevdiğiniz bir şeyi yapmakta ısrarcı olun. Onda iyi olduğunuzu kendinize ispat edin. Bu herhangi bir şey olabilir. Dışarıda birçok konu var. Kendinize uygun olanı buluncaya kadar arayışınızı sürdürün.”

“Film yapmayı öğrenmek kolay bir şeydir. Ne hakkında film yapacağınızı öğrenmek ise oldukça zordur. İyi bir film yapabilmek için gerçekten iyi bir tarih, edebiyat, psikoloji bilginizin olması lazım.”

“Film yapmayı seviyorum. Yeni fikirler denemeyi seviyorum.”

“Sanırım film sanayisi için dijital bir çağa giriyor oluşumuz büyük bir şey. Şu an için bundan büyük bir buluş görünmüyor.”

“Çok zengin, çok güçlü ve şöhretli insanlar vardır. Fakat bu insanlar mutlu değiller. Başka insanlara karşı merhametli olmak insanı mutlu eder. Başka insanlara karşı şefkatli olmak ruhen dinç kılar insanı. İşte bunu para ile satın alamazsın Bu 5bin yıllık basit bir fikirdir. Her peygamber, her zeki insan, rasyonel ve başarılı insan söyledi bunları…”

“İyi bir yönetmen bir fikri olan ve bu fikrin doğruluğunu ve yanlışlığını hemen değerlendirebilen insandır. Yetenekli insanlarla iletişim kurmak iyidir. Piyasa koşullarına önem veren insanlara danışmayın. Onlar yaratıcı insanlar değiller.”

“Aktörleri seçerken zihnimde canlandırdığım figüre yakın olmalarını arzu ederim. Bazen bu tip inşaları bulmak kolay, bazen de oldukça zor oluyor.”

“Star Wars, bir sinemada seyrettiğim bilim kurgu filminden geldi. Kendi toplumumuz için yeni bir mitoloji yaratmak istedim. Bunu bilim kurgu ile yapmanın uygun bir şey olduğunu düşündüm.”

“Star Wars yaşadığımız gerçeklikten kaçan, eğlendirici bir seri filmdir. Bundan ne fazlası ne eksiğidir. Bütün hayatınızı üzerine ikame edeceğiniz bir şey değil.”

“Bana rapbet gösteren insanalra teşekkür ederim. Hiçbir gücüm yok iken insanların bana tanrısal bir güç atfetmesini çok eğlendirici buluyorum. Oysa o kada acizim ki yataktan zor kalkıyorum.”

“İlk üç filmi bitirdiğim zaman ney yapacağımı bilmeyecek bir vaziyette tutuştum. Bu seriler, film olarak yazılmışlardı ve günün teknolojisi ile yapılacak şeylerdi. Ben bu teknolojiyi özel efektlerle ve kukla teknolojisi ile olabildiğince ileriye götürdüm. Geriye dönüp filmi çekmeye başladığımızda, hikâyeyi ışıkla ve bir tür sihir ile galaksilere taşıdığımızı gördüm.”

“Star Wars, çok uzun süreli bir tür mitoloji. Geniş bir kitleye hitap ediyor.”

“Star Wars’da hikâyeler, içimizde yer alan bir şeylere dair konuşur. İçinde yaşadığımız hayatın nasıl bir şey olduğunu ve onun manasını aramaya çalışır. Bir yereler çağırma fikri, hikmetin olduğu bir yerlere götürme, insanın kendisine dostlar ve rehberler bulması ve sonra da geri dönmesi… Bütün bunları içeriyor Star Wars”

“Bu hayatta kimse güçlü bir rehberlik olmadan önemli bir noktaya ulaşamaz. Bu evrensel ve çok değerli bir şey. Bunun ne kadar nadir ve ne kadar değerli oluşunu az çok herkes bilir.”

“Çok karmaşık bir dünyada yaşıyoruz. Böyle bir dünyada mitler bize, sahip olmamız gereken temel bir takım hikmetleri hatırlatır.”

“Birçok tercih açık olmak, daha çok kendinizi disipline etmeniz manasına geliyor. Bu bir ressam romancı veya bestekâr için de aynıdır. Dijital teknoloji ile çalışmak daha az stresli bir şey. Sanatçı kişi, sanatını olabildiğince ileri götürür, ta ki teknoloji engeline çarpana kadar. Bu, sanatçının tabiatıdır. Sineme teknolojik bir sanat olduğu için birçok teknolojik engelle karşılaşır. Sanırım dijital teknoloji kullanana insanları çoğaldıkça, bu teknolojinin sınırları da ortaya çıkar.”

“Star Wars çok özel bir üslupla yapıldı. Bu üsluba sadık kalmaya çalıştım. Eğer biri çıkıp ben bu üslubu sevmedim, derse bu normal.”

“Size ilham verecek, size yön verecek bir takım şeyler hayatınızı kolaylaştırır. Dinler bu yüzden yaratıldı. Laik dünya bu yüzden yaratıldı. Bir takım kurallar hayatınızı devam ettirmeniz için lazım olan şeylerdir. Eğer bu kurallara sahip değilseniz veya bunları kendiniz belirlememişseniz, tabiat bu kuralları sizin için belirler. Zihni varlıklar olduğumuz için sürekli düşünürüz. Sürekli merak ederiz. Hayatımızı daha çok geliştireceğimiz, yeni değerler ararız. Bu, insanoğlunun tabiatıdır.”

“Hayal, kendisi ile birlikte doğduğumuz şey… Bana daha ziyade biyolojik bir şeymiş gibi geliyor. İnsan çocukluktan ergenliğe geçtikçe, beyninde bir takım şeyleri yeniden düzenliyor. Olgunlaştıkça, fantastik ilgilerini kaybediyor.”

“Sanat, tecrübe ettiğiniz bir şeydir. Bir insanın ne yaptığını analiz etmek… Bu çok kullanışlı bir tecrübe değil. Sanat söz konusuysa, birebir tecrübeniz olmalı.”

“Çocuklar her şeyden evvel merhameti öğretir. Merhamet, mutluluğun ve iyi hayatın sırrıdır. Ve bunu öğrenmek oldukça zordur. Bazı insanlar bu özelliklerle birlikte doğarlar. Çoğu insansa, bunları öğrenmek durumundadır.”

“Filmlerim arasında bir ayrım yapmak benim için zor. Onlar benim için çocuklar gibidir. Herbirine ayrı ayrı ihtimam gösteriyorum. Her birine karşı hissi bağlarım var. Birini yapmak için yıllarımı veriyorum. Bütün filmlerimi seviyorum.”

“Teknoloji ya dost olur ya da düşman.. Bu size bağlı.”

“Eğer tek bir Tanrı’ya inanıyorsanız, bütün dinler aynı yere götürürler.”

“Eğer sinemaya âşık iseniz ve hikayeler anlatmayı seviyorsanız, bu durumda sinema sizi ısrarcı yapar.”


“Tarihe büyük bir merakım var. Buna dair birçok okuma yapıyorum. Bazı tarihsel filmler yapmak istiyorum.”


-Genç Gelişim-

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar