Hayatımızda Bir Oyun Gibi Kuralına Göre Oyna

Bir oyunda en sevdiğimiz şeylerden biri kolay bir bölüm oynadığımızda daha zor bölüme geçmek isteriz? Aslında insan hayatında hep daha iyiye daha zora alışacağını bilir. Peki, hayatımızda neden bunu gerçekleştirmiyoruz? Yani hayatımız da bir oyun gibi değil mi? Aslında yaşanılan zorluklar hepsi bir Level bizim için, hepsini tamamlamak istiyoruz. Yaşama çabası, evlenme çabası, çalışma çabası, daha iyi olma çabası, çocuğumuz olduğunda onu daha iyi yapma çabası hepsi içinde bir zorluğu var.
Eğer biz bunları yaparken keyif almıyorsak bu oyunu yapanın değil, belki de bizim sorunumuz olduğunu kabul etmeliyiz. Depresyona girmek mesela oyunu zorlaştırdığımız bir alandır. Yani insan depresyona girdiğinde hâkimiyeti yitirir. Bu da depresyon bir tercihtir. Şimdi hiçbir şey yapmayıp, halime üzüleceğim, böylece negatif olup depresyonu çağıracağım demektir. Ancak bu oyun böyle çalışmadığı kesin. Ancak bunlar için kendini suçla demiyorum, bunlar suçun değil, sadece seçeneğin.

Devamlı;
İş bulmak zordur.
İyi bir eş/iş bulamayacağım.
Ben; Tembelim/Akılsızım/Salağım/Çirkinim
Para kazanmak çok zor

Dersen veya batıl inançlarına takılırsan,
Çok fazla kazanırsam başkalarının hakkını yerim.
Ben bu kadar şeyi hak etmiyorum.

Düşüncelerin seni esir altına alır.
Arkadaşımla sohbet ediyorduk ve benim iş bulamama korkumdan söz ediyordum.
O bana işten çıkarsan ne olur diye sordu?
İşsiz kalırım dedim.
Sonra,
Etraftakiler dalga geçer, dedikodu mu yapar dedim.
Sonra diye sordu,
Daha sonra kirayı ödeyemem,
Sonra diye yine sordu,
Ne sonrası dedim herhalde bulurum ondan sonra dedim.
Arkadaşım tebessüm etti.
Hayatta insanlar para kazanmanın hep zor olduğunu düşünürler.
Oysa sağlıklı olduğun sürece her zaman para kazanırsın dedi.
Korkularım bir anda gitti. Alternatif düşünceler ortaya çıktı. Ondan sonra idare edecek kadar maaş toparladım ve en kötü arkadaşımda kalırım dedim. İstediğim güzel bir eğitim veriliyordu ona gittim ve daha iyi bir işe girdim.

Hayatta şikayet döngüsü
Ya olmazsa / ya gerçekleşmezse (İlişki, para, kariyer, aile ilgili herhangi bir şey)
Yaş ; 25
Ya olmazsa / ya gerçekleşmezse
Yaş ; 30
Ya olmazsa / ya gerçekleşmezse
Yaş ; 35
Ya olmazsa / ya gerçekleşmezse
Yaş ; 40
------- Hayatta istediklerimizi gerçekleştirememenin verdiği acı ve şikâyetler…

Şu anki durumunuzdan daha mı kötü yoksa daha mı iyi olacaktı? Bilemediniz çünkü denemediniz.

Neden değerimi istemeyeyim?
Bir keresinde yakın akrabam bana 200 liralık bir iş getirdi. Ancak ben bu paranın az olduğunu bu işin 500 lira tutacağını söyledim. Onlarda vazgeçti ve ben de bu duruma üzüldüm. Daha sonra yaklaşık 2 hafta sonra yakın bir arkadaşımdan 500 liralık iş aldım. Ancak istediğim miktarı aldığım halde hala o geçmiş işe üzüldüm. Eğer o işi yapsaydım. Daha sonra daha düşük ücretlere iş yapacağım aklıma geldi ve sonradan kafamı toparladım ve duruma sevindim. 3 adet 200 liralık iş yapıp kendimi yontmaktansa değerinde iş yapıp 1 kerede o parayı almak daha caziptir. Demek ki kendi değerimi belirlersem bu enerji de o şekilde bir yanıt geliyor. Gelmediyse demek ki böyle bir durum olmayacağını gösterir tabi ki. Yani ufak işler gelecek ve belki onlar da daha sonra gelmeyecektir.
Bundan sonra sır dedikleri olayın bu olduğunu anladım. İstediğin şey makul çerçeveler de olabilecek bir olaysa ve belki de yaratıcının istemesi olay gerçekleşiyor. O zaman neden hayatımızda daha fazlasını istemeyelim. İstemekle ne kaybederiz?






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar