Hemen Sıkılıyorum!

Hemen sıkılıyorum diye düşünmek genelde en çok karşılaşan durumdur. Bunu sadece kendimiz yaşadığımızı düşünürüz. Ancak bu aslında herkesin yaşadığı bir durumdur. Yani sıkılmanız çok normal bunu bildikten sonra belki biraz daha rahatladınız. Ancak bu da yeterli değilse sizin için geleceğinizi düşünmeniz planlarınızın aklınıza gelmesi gerekir. Merak etmeyin dört dörtlük olmak zorunda değilsiniz ancak kendinizi büsbütün bırakmanız da olmaz. 3 saat buna çalışırım. 3 saat şöyle yaparım. Diyerek kendinizi planlayın. Kısa planlar da olsa yapın ve bu kurala uyun.

Her işte başarılı oldum, çünkü bunu istiyordum. Hiçbir zaman tereddüt etmedim, bu da bana diğer insanlara oranla üstünlük sağladı.” Napolyon


Her şey bizim seçimlerimizle oluşuyorsa şu an ki yaptığımız şeylerde bizim seçimlerimiz, kendinizi bıraktığınızda rüzgâr nereye isterse oraya gidersiniz. İş değiştiremezsiniz, güzel bir ortamınız olmayabilir, istediğiniz yaşam standartını yakalayamazsınız.  Her zaman olumlu yöne değil bazen de olumsuz yöne bakmak gerekir. Yani yaptıklarınızın veya yapmadıklarınızın olumsuz örneklerini verdim. Siz kendinize yatırım yapmaya devam edin, maddiyat-para hatta maneviyat doygunluk da arkasından gelecektir. Unutmayın insanlara kendinizi nasıl gösterirseniz insanlar da size o değeri verir. O zaman durmak yok standartlarınızın üzerinde çalışmaya başlayın. Kendinizi zorlayacaksınız ki bazı konuları zor algılayacaksınız ki düşünce gücünüz gelişsin. Eğer bu iş benim kafamı açıyor. Beni zorluyor ancak bu konular öğrenmemi daha da ilerletiyor diye düşünürseniz, ya da bu “ders benim için çok kolay üzerinde düşünüp yaparsam benim için daha da kolaylaşacaktır” diye düşünmeniz kendiniz daha iyi adapte olmanızı sağlamaz mı?

Zor diye bir şey yoktur, sizin gönderdiğiniz sinyaller sayesinde beyin sizi bu şekilde düşünmeye iter.

Yaptığınız şeyi bir oyun gibi görmek iş olsun, ders olsun peki nasıl olacak bu mesela iş yaparken kendinizle yarışabilirsiniz. Daha hızlı nasıl yaparım diye düşünüp hızlandırmaya çalışabilir veya yeni alternatif üretkenlikler bulmaya çalışabilirsiniz. Ders çalışırken ise mesela kendinizi öğretmenmiş gibi öğrencilere ders verdiğinizi düşünebilirsiniz. Her şey sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Belki de çok daha yaratıcı şeyler bulacaksınız.

Başarı çok yakınınızda bu yüzden şimdi pes etmeyin! Çalışın. KAZANIN.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar