Erkekler Ne İster

Başlıktaki bu soruyu, “Erkek seks ister.” diye cevapladıysanız, doğru bildiniz. Evet, erkekler seks isterler; çünkü performanslarını kanıtlamak isterler, öncelikle kendilerine. Ayrıca her türlü yarışma içeren oyun oynamak, izlemek isterler. Bir de karınları acıktığında hemen yemek isterler.

Ayrıca şefkat isterler. Başka bir şey isterler mi bilmiyorum?

Fıkra gibi bir giriş oldu biliyorum ama bu yazıda anlatmak istediklerimi de bayağı iyi özetledi.

İsterseniz ciddi olarak bir kere daha sorarak başlayayım: Erkek ne ister?

Erkek güçlü olmak ister.

Ait olduğu grubun hiyerarşisini anlamak, liderin nasıl karar aldığını bilmek ve sistemin nasıl çalıştığını kavramak ister. Bir kere bu verileri deşifre ettikten sonra grup içinde kendine yer edinmek , yükselmek ister.

Bu özellikler, binlerce yıllık genetik kodlarında mevcuttur. Tek başına avlanıp, evine yemek götürmek zorunda olan bir erkek, grup olarak birlikte avlananlara göre daha zayıf ve korunmasızdır. Erkek için en büyük tehlike gruptan dışlanmaktır.

Bu nedenle bugünün şirket yapılarını anlamak, “açıkça söylenmemiş kuralları deşifre etmek”, “yükselmek için yapılması gerekenleri bilmek” bir erkeğin doğal olarak yapabildiği işlerdir.

Şirketlerin yapısı da, siyaset de, futbol da kendine özgü kuralları, mantığı olan sistemlerdir. Sistem kurmak ve herhangi bir sistemin kurallarını anlayıp bu sistemde hangi değişkenlerin, hangi sonuçları doğuracağını öngörebilmek erkeklerin genlerinde mevcuttur. (Kadınlar Mantıksız! Erkekler Duygusuz!)

Sadece iş ortamında değil erkekler boş zamanlarında da aynı davranış kalıbını gösterirler: Futboldaki sistem (4-4-2 veya 4-5-1 gibi) tartışmalarının erkeklere son derece cazip gelmesi ya da 40 yaşında iş güç sahibi erkeklerin, bir araya gelip, Play Station oynamaları da geçici bir heves değildir.

Bütün erkekler güçlü olmak mecburiyetinde olduklarını bilirler; çünkü güçlü olduklarında avladıkları avdan daha fazla pay alabilecekler ve çevredeki en güzel kadın tarafından seçilme şansına sahip olabileceklerdir.

Bu nedenle ait oldukları grubun hiyerarşisinde kaçıncı sırada olduklarını, kiminle iyi geçinip kime hükmedebileceklerini iyi bilirler. Erkeklerin siyasete yatkınlığının en önemli sebebi budur.

Mücadele, hırs, rekabet, başarı erkek dünyasına ait değerlerdir. Hayatta kalabilmek için güçlü olmaya programlanmış genleri ve toplum tarafından doğduğu günden itibaren aynı beklenti ile koşullanmaları nedeniyle erkekler için başarısızlık, “ölüm”le eş değer bir kavramdır.

Son yıllarda pazarlama dünyasında, erkeklerle ilgili birçok yeni tanım ortaya atıldı.

• Modaya ve kişisel bakımına düşkün şehirli Metroseksüel erkekler.

• Toplumsal konulara duyarlı, siyaset bilinci olan, kadınsı özelliklere öykünmeyen, maço olmayan ama gerektiğinde yumruğunu masaya vurmaktan çekinmeyen, kaliteli yaşamayı ve kaliteli tüketimi arzu eden Überseksüel erkekler.

• Seks ve futbol gibi performans odaklı konulara ilgisini açıkça belli eden, dış görünüme önem vermediğini vurgulayan, kirli sakal bırakan, “hırpani” tarzda giyinen, estetik duygusunun az gelişmiş olduğunu ispat etmek isteyen, kadınlara karşı öyle çok fazla nazik davranmayan, ama kadınlara karşı her zaman “koruyucu” bir tutum sergileyen Retroseksüel erkekler.

• Hayatındaki önceliği teknolojik gelişmelere ve teknolojik ürünlere veren, teknoloji marketlerinin baş müdavimleri, cafe’de, havaalanında, yolda sürekli “online” olan; dizüstü bilgisayarları, bluetooth’lu cep telefonları, dijital fotoğraf makineleri, MP3 çalarları olmadan yapamayan; tasarıma önem veren, megapixel’lerin, gigabyte’ların yüksekliğini prestij meselesi yapan Teknoseksüel erkekler.

Çağdaş yaşam erkek davranışlarını değiştiriyor olsa da erkek özünde erkektir. Hiç bir moda veya trend, erkeğin sahip olduğu genetik özellikleri değiştiremez. Erkek yüz kremi kullansa da, manikür yaptırsa da, giyimine özen gösterse de bunlar erkeğin kadınlaştığı anlamına gelmez. Mertoseksüel veya Retroseksüel erkek tiplerinin varlığı sadece bazı niş pazar segmentlerinin varlığını ve bazı markalar için bir pazar fırsatı olduğunu ifade eder.

Erkeklere pazarlama yapmak, erkek motivasyonlarını (dürtülerini) bilmekten geçer. 


Temel AKSOY / yenibiris.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar