Hiçbir Şey Yapmak İstememe

Monotunluk ve can sıkıntısı. İlhamın, yaratıcılığın ve mutluluğun önündeki en büyük engeller onlar! Uzun vadeli bir iş yaparken özellikle can sıkıntısı etkisiyle daha çok karşılaşıyoruz. Her ne kadar kişiden kişiye sıkılma derecesi değişse de (bazı insanlar görüyorum aynı şeyi günün aynı saatinde yıllarca yapıyorlar, bir çeşit yapay zeka mısın arkadaşım sen? Bu nasıl mümkün oluyor ? :)) çoğu insanın sık sık maruz kaldığı bir şey (ulan yoksa sadece ben mi maruz kalıyorum ki?)

Gönül ister böyle şeyler olmasın robot gibi devam edelim ama olmuyor işte. Sıkıntı bastığı zaman yapılan işe karşı bir isteksizliğe ek olarak bazen de daha kötüsü her şeye karşı bir ilgisizlik yani "hiçbir şey yapmak istememe" durumu ortaya çıkıyor. Bu noktaya gelince zaten kolay kolay hiçbir şeyin faydası dokunmayacağı için zaten hiçbir şey yapmazken nasıl olur da canınızın hiçbir şey yapmak istemediğini düşünebilirsiniz saatlerce. Sonra sıkılarak ara verip tekrar sıkılarak hiçbir şey yapmamaya devam edebilirsiniz. Saatlerce ya da günlerce...

O yüzden en iyisi sıkıntıyı gelmeden önce durdurmak. Ona göre bir çalışma hazırlamak. İçinde bol bol eğlencenin de olduğu bir plan. Başta "o çok önemli olan çalışmadan" kafayı kaldırmak başka şeyler yapmak, suçluluk duyguları hissettirecektir insana. "Bu 1 saat 2 saat içinde ben daha neler yapardım ya burda ne işim var offf" diyeceksin kendine ama inan ki yanılacaksın. Çünkü insanın yapısı bu şekilde çalışmıyor. İnsan duyuları ve beyni yeniliği kucaklıyor sevinçle. Bu sebepten dolayı da tekrar o sıkıcı işe döndükten sonra kalıp 1-2 saat içinde yapılabilecek işin aynısını yeni bir merak ve hevesle 15 - 30 dk. içinde yapabiliyor insan. Zaten yapılan araştırmalara göre insan beynini en çok yoran şey "monotonluk". Bunun zıttı olarak da beyni en çok besleyen şeylerden biri de yenilik. Çeşitlilik gerek, heyecan gerek o yüzden hep.(karınızı kocanızı değiştirin demiyorum sakın yanlış anlamasın kimse :) Evlilikte monotonluktan kaçmak istiyorsanız onlarla devamlı yeni şeyler yapın, bir yerlere gidin, birbirinize sürpriz yapın vs... neyse bu ayrı bir yazı konusu zaten) 

Herkes istediklerini hızlıca, en kısa şekilde, araya başka bir şey sokmadan bir an önce elde etmek ister ama araya sokmamız gereken epey şey var. Üzülecek bir şey yok aslında. Hayat çok çeşitli ve renkli o yüzden ona şekil veren insanın da öyle olması gerekiyor. Olmadığı zaman bir çıkmaza giriyor. Hem demek yaratılış böyle yaratan da böyle istiyor.

http://ilhanbilaloglu.blogspot.com sitesinden alıntı yapılmıştır.

8 yorum :

  1. Bu yaziyi bile tam okumadim hir bir sey istemiyorum canim cok sikkin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😃😃😃😂😂😂

      Sil
    2. ulan :D al bendende okadar

      Sil
    3. Okusak iyi gelecek belki ama üşengeçlik ağır basıyor

      Sil
  2. Hepinizin yerine okudum amma velakin bu yazı çare gibi gözükmüyor.hayatta hedefler istekler gerceklesemedikce sıkıntılar var olduğu sürece bizi mutlu edecek şey iki adım otede olduğu sürece gidemiyoruz .

    YanıtlaSil
  3. Çalıştığım işte 1 yılımın dolmasına 3 ay kaldı. Ama o kadar sıkıldım ki hiçbir şey yapmak istemiyorum. Sürekli iş değiştirmekten de sıkıldım. Sürekli çalışmaktan da. Yok olasım geliyor. Hiçbir anlamı yok çalışmanın. Kendimi faydalı oluyormuşum gibi hissetmiyorum. Tamamen gereksiz saçma sapan bir iş bu.

    YanıtlaSil
  4. Sevdiginiz işi yapmiyorsaniz bütün bunlara sebeb oluyordur muhtemelen

    YanıtlaSil

Sayfalar

Popüler Yayınlar