Isaac Newton Sözleri ve Hayatı

Isaac Newton Sözleri ve Hayatı

1643 doğan ve 1727’de gözlerini yuman Isaac Newton, matematik, fizik, astronomi, fizikçi ve kimyacıdır. Büyük bir salgından korunmak amacıyla üniversitesi kapatılmış ve bundan da korunmak amacıyla ailesinin çiftliğine sığınmıştır. Newton bundan iki yıl sonra önemli buluşlar gerçekleştirdi. Diferansiyel ve integral hesabının temellerini atmış, beyaz ışığın renkli bileşenlerine yarıştırabileceğini saptamış ve cisimlerin birbirlerini uzaklıklarının karesi ile ters orantılı olarak çektikleri sonucuna ulaşmıştı. Çekingenliği yüzünden bu buluşları uzun yıllar sonra yayınlanmıştır. Çekingen yapısı ve duygusal durumu onu oldukça etkiledi. Matematik profesörlüğüne geçiş yaptığında aynalı teleskobu üretti. Renklerle ilgili açıklamalarının bildirileri üzerine eleştirilere hedef oldu ve Rober Hooke tarafından şiddetle eleştirilmesi sonucu kendini tamamıyla bilim dünyası ile ilişkilerini kesti. Newton hareket yasaları olarak bilinen eylemsizlik ilkesi, kuvvetin kütle ile ivmenin çarpımına eşit olduğunu ifade eden yasa ve etki ile tepkinin eşitliği fiziğin en önemli yasalarındandır. Ruhsal durumu yüzünden bazen arkadaşlarıyla arası bozuldu ve bilimden de uzak duran Newton yine önemli buluşlar sergiledi ve daha sonra bir takım olaylardan sonra bilimsel çalışmaya çok fazla ilgi duymadı.

-         İnsanlar sayılar gibidir, insanın değeri ne ise, o sayı ile ölçülür.
-         Plato benim arkadaşım, Aristoteles benim arkadaşım; ancak benim en büyük arkadaşım doğruluk.
-         Yıldızların hareketlerini hesaplayabilirim, ancak insanların deliliklerini değil.
-         Tanrı her şeyi ölçüyle yaratmıştır. Ağırlık, sayı ve uzunluk…
-         Diğer tüm kanıtları bir yana bırakırsak, baş parmak bile benim Tanrı’nın varlığına inanmam için yeterlidir.
-         Aşk köprü kurmaktır. İnsanlar köprü kuracakları yerde, duvar ördükleri için yalnız kalırlar.
-         Sağlam bir tahmin olmadan, hiçbir büyük buluş yapılmamıştır.
-         Dünyaya nasıl göründüğümü bilmiyorum; ama ben kendimi, henüz keşfedilmemiş gerçeklerle dolu bir okyanusun kıyısında oynayan, düzgün çakıl taşı ya da güzel bir deniz kabuğu bulduğundan sevinen bir çocuk gibi görüyorum.
-         Biz düşüncelerimiz değiliz, biz düşüncelerimizin düşüncesiyiz.
-         Eğer diğer insanlardan benim için bir şeyler yapmasını bekleseydim hiçbir şey yapamazdım.
-         Ben, benden öncekilerin omuzlarına tırmandığım için onlardan biraz daha ilerisini görebilirim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar