DİREKT VE İNDİREKT YAKLAŞIM FARKI

DİREKT VE İNDİREKT YAKLAŞIM FARKI


FİLOZOF DİYOJEN

Dünya nimetlerine ehemmiyet vermeyen yaşayışı ve felsefesiyle ünlü filozof Diyojen, bir gün çok dar bir sokakta zenginliğinden başka hiçbir şeyi olmayan kibirli bir adamla karşılaşır.
İkisinden biri kenara çekilmedikçe geçmek mümkün değildir.
 Mağrur zengin, hor gördüğü filozofa:
"Ben bir serserinin önünden kenara çekilmem" der.
Diyojen, kenara çekilerek gayet sakin bir şekilde şu karşılığı verir:

-Ben çekilirim!!

Diyojen “Sensin salak” diyerek yanıt verseydi direkt yaklaşımı kullanırdı. “Ben çekilirim” diyerek indirekt yaklaşımı kullanmıştır.

AKIL VERGİSİ

İşte in direkt yaklaşıma başka bir örnek daha: Dostlarından biri, Fransız kralı 15. Lui´ ye:

- Majesteleri, akıl vergisi almayı hiç düşündünüz mü?
-Hiç kimse budalalığı kabul etmeyeceğine göre, herkes böyle bir vergiyi seve seve öder. Kral, alaylı alaylı gülerek:

- Hakikatten enteresan bir fikir, cevabını vermiş.
 Bu buluşunuza karşılık, sizi akıl vergisinden muaf tutuyorum.

BÜYÜK KULAKLAR

İşte sevdiğim bir indirekt yaklaşım örneği daha:

Kulaklarının büyüklüğü ile ünlü Galile´ ye hasımlarından biri:
- Efendim, kulaklarınız, bir insan için biraz büyük değil mi?
Galile:
- Doğru, demiş. Benim kulaklarım bir insan için biraz büyük ama, seninkiler de bir eşşeğe göre fazla küçük sayılmaz mı?

Karar sizin :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Sayfalar

Popüler Yayınlar