Sigarayı Nasıl Bıraktım?

Sigarayı bırakmak istiyorsunuz, uzun süre bırakmaya çalışıp tekrar başladınız. Sigarayı hayatından çıkarmaya çalışmış, üstelik zorluklar içinde olan ve başarmış kişiden nasıl yaptığını öğrenin ve uygulayın. Kesinlikle sigarayı bırakacaksınız.



Sigarayı nasıl bıraktım?

Sigarayı şu bantları kullanın şu çiğneme tabletlerini çiğneyin yok su hapı yutun akupunktur yapın demeyeceğim.

Ancak ben çoğunu denedim. Nikotin bantlarını takıyordum ancak canım sigara çektiğinde çıkartıyor, sigaramı bir güzel içiyor sonra yine takıyordum. Bu böyle olmamalıydı. Kendime hâkim olamıyordum ki. Çiğneme tabletlerini denedim. Tabletlerin tatlarından dolayı içemem diye o da fayda vermedi. Anladım ki ben sigaraya daha çok bağlanıyorum. Bu arada günde 1 paket sigara içiyorum. Ev içi maddi manevi sıkıntılarımda var üstelik. Ne yapacağımı bilemeden günler gelip geçiyordu. 5 yaşında bir çocuğumda vardı üstelik. Sabahları ağzımın tadı yoktu, yorgun bitkin kalkıyordum. Bu yaşta böyleysem ileride nasıl olurum diyerek düşünmeye başladım.  İşte sigarayı bırakmada izlediğim yol neden sigarayı bırakmak istiyorum bunları bir kâğıda yazdım.

Besmele çekerek başladım ise;
1. Daha sağlıklı yasamak
2. Bir maddeye bağımlı olmak acizliktir. Ben aciz olamazdım.
3. Çocuğuma iyi örnek olmak
4. Sağlıklı çocuk yetiştirmek. Çocuğumu sigara dumanına maruz bırakmamak
5. Çocuğumla daha nitelikli beraberlik geçirmek. İkide bir sigara içmek için çocuğumdan kaçmayacaktım.
6. Temiz olmak
7. Güzel kokmak
8. Paramı yararlı şeylerde harcamak.
9. Beyaz dişler
10. Rahat nefes almak
11. Cildimin geç yaşlanmaması

Gerçekten bunları istiyordum. Beynimde sigarayla (daha doğrusu kendimle) savaşıyordum. Bu listeleri hazırlamamdaki sebep savasımı yazılı hale getirerek bos anlarımda beni gaflete düşürmesinden korktuğum nefsime karşı hazırlanmıştı. Peki, o durumlarda bu yazıyı okumak yeterli miydi? Tabii ki hayır.

İşte bu durumlarda yapılacak listem.

1. Bol su içmek. Ama beni pet şişeden su içmek daha rahatlattı. Su şişesinin kapağını açmak suyu içip tekrar kapatmak, sigara içerken yapılan sigarayı yakıp söndürmekle bağdaştırmıştım. Bunların yerine pet sise suyu koydum. Bağımlılıklar biraz öyle değil midir? Yerine bir şey koymadan kopmaya çalışırsanız başarısız oluruz.

2. Tesbih çekmek. Hem dua ediyor hem de elinizi kullandığınız için el tiryakileri için kesinlikle tavsiyemdir.

3. Seker ye. Sakız çiğne

4. Meyve ye. Elmaaa

5. Derin nefes al. Ben sakinim de 10 a kadar say. Kriz anlarında derin nefes almak çok isime yaradı.

6. Duş al.

7. Hobi. Sevdiğiniz bir şeyle uğraşarak vakit geçirmek te sigara krizlerini unutturuyor. Ben su doku oynuyordum bol bol.


Ve aşağıdaki olunmamaları da kendime çok söyledim.
Sağlıklı hayati seçen benim.
Güçlüyüm.
Sakinim.


Evet, sigarayı birikirken neler yapacağımı da belirlediğime göre sıra hangi gün bu maratona başlayacağıma karar vermeye gelmişti. O da sıradan bir gün olamazdı. Doğum günüme 20 gün kalmıştı. Kendime verebileceğim bundan daha güzel bir hediye olamazdı. Bu sure zarfında yazdığım listeleri okuyarak kendimi hazırladım.

Ve mutlu son 10 yıllık tiryakiydim ve 1 ay sonunda sigara dumanından bile etkilenmez oldum.


6 yorum :

  1. Bırakalı kaç ay oldu. Başladınız mı tekrardan bilmiyorum ama tebrik ediyorum sizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıraktıktan sonra bir daha başlamadım

      Sil
  2. Bende 24 saat oldu içmeyeli ve başarmak istiyorumm. Google da tesadüfen karşıma çıkan yazınızı okudum ve biraz motive oldum. İnşallah başarabilirim bende 🙏🙏🙏

    YanıtlaSil
  3. Oncelikle merhaba sizleri tebrik ediyorum ama ilaveten birşey de eklemek istiyorum ben 6 ay siraga içmedim sonra tekrar başladım belki hakkımda küfür bile edersiniz ama şunu öğrendim sigarayı bırakmak bıraktıktan sonra eski keyif düşüncesini aklına getirip tekrardan yeltenmekten daha kolay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bağımlılıklar bu şekilde tekrara düşüyor ancak o kadar fazla ilgilenecek şey var ki başka şeylere odaklanacağınız televizyon, internet, gezmek 6 ay çok iyi bir süre sadece buna vermediğiniz paralarla kendinizi ödüllendirebilirdiniz. Düşünsenize ne kadar para cebinize kalıyor. Kıyafet alabilir. Bir eşyanızı değiştirebilir. Gezmek için harçlığınız oluyor. Bunlarında değerini düşünün ayrıca kendinizi hasta etmiyorsunuz. Sağlıklı oluyorsunuz.

      Sil

Sayfalar

Popüler Yayınlar